მისტიფიკაცია


მისტიფიკაციები ქართულ ლიტერატურაშიც  გვხვდება. ერთერთი ასეთი შემთხვევა მეოცე საუკუნეში გვაქვს. 1915–1924 წლებში რამდენიმე გაზეთსა და ჟურნალში მანამდე უცნობი ავტორისელენე დარიანის – 14 ლექსი გამოქვეყნდა. ელენე დარიანმა თავისი თამამი და დაუფარავი ეროტიზმით გაჯერებული ლექსებით, რომელიც იმ დროისთვის ყველაზე თამამ გალაშქრებად შეიძლებოდა ჩათვლილიყო არსებულ სტანდარტებზემაშინდელი ქართველი ფილისტერები ძაალიან აღაშფოთა. ცხადია, ყველა დაონტერესდა, ვინ არის ელენე დარიანი, აღმოჩნდა, რომ ამ მგზნებარე ქალბატონის ყველა კვალი ბოლოსპაოლო იაშვილამდე მიდის.

 










პაოლო იაშვილიშესანიშნავი ნიჭითა და მამაცური ღირსებებით შემკული პოეტიფუტურისტი, „ცისფერყანწელისაფრანგეთში ნასწავლი თავადიშვილი, რომლისთვისაც არანაირი ბოჰემური ხულიგნობა  უცხო არ იყომაშინ ის ყველა თავის საჯარო გამოსვლაში ელენე დარიანსაც რთავდა, „…ქუთაისის მანდილოსნები კი ჩვეულებრივი კლდემამოსილებით  აძაგებდნენ  დარიანს  ასეთი  „პორნოგრაფიული ლექსებისთვის“, მაგრამ დაკვირვებული თვალი ადვილად დაინახავდა, რომ ყველა მათგანს დიდი  სურვილი ჰქონდა ელენე დარიანობისა. ყველას ენატრებოიდა, მთლად ელენე დარიანად გახდომა თუ არა,  ერთი საათით მაინც მის როლში ყოფნაამიტომ ქუთაისის  ბანოვანები ცდილობდნენ როგორმეყანწელებსდაახლოვებოდნენ, მათთან ბულვარზე ესეირნათ. ხუმრობა ხომ არ იყო,  თუნდაც ერთი წუთით ელენე დარიანად გასაღება“ (ჟურნალიმნათობი“).
რა გასაკვირია 20- იანი წლების ქართული საზოგადოების შეფასება – „პორნოგრაფიული“ – იმ დროს პორნოგრაფიად შეიძლებოდა აღქმულიყო ისეთი სტრიქონები, როგორებიცაა: „… და დაღონებულს, ვაჟის კოცნას, კოცნას  ნამიანს, ვარდისფერ ენით მომაგონებს გამთბარი კატა“, ან  „ძილში ჩემს მუცელს ვიღაც ვაჟი ეამბორება და ვნებისგან იღუნება ჩემი მუხლები“…
საქართველოში დიდხანს არაფერი იმალებაჰოდა, ნელნელა ყველამ გაიგო, რომელენე დარიანიპაოლო იაშვილის ლიტერატურული გარდასახვაა. თუმცა თავად პაოლოს ამ საკითხთან დაკავშირებით საჯარო განცხადება არ გაუკეთებია, თუ არ ჩავთვლით რამდენიმე ზოგად მინიშნებას.

ზოგი მკვლევარი თავგნაწირვით ებღაუჭება  აღსარებებს საეჭვო  რეპუტაციის ქალბატონებისა, რომლებიც ასევე თავგანწირვით იბრალებენდარიანული ციკლისავრტორობას.

Комментариев нет:

Отправить комментарий